Ars Amandi

Jag vill inte ha något som säger stopp, något som får mig att tänka efter en extra gång.
Jag vill inte. Jag vill vara samma galna jag som jag varit ett bra tag nu. Jag vill vara den spontana Sara jag är. Jag trivs bättre så. Jag vill inte binda mig. Jag vill inte säga nej till en kyss på mitten av dansgolvet. Jag vill inte leva i en bur, i en bubbla. Jag vill leva fritt. Kunna göra vad jag vill utan att ta hänsyn till någon annan. Jag vill spåra ur. Jag vill ta en shot för mycket. Jag vill ha lite för höga skor och lite för kort klänning. Jag vill ha uppmärksamhet. Jag vill vara UNG. Jag vill vara en och leva som en UNGDOM. Utan att behöva oroa mig för vad som händer dagen efter. Det är nu det är okej att spåra ur. Det är nu mina föräldrar förstår om jag gör fel. Det är nu det är okej. Okej att vara out of your mind. Om 5-8 år förstår jag om folk säger åt mig att tänka på vad jag gör. Att börja fundera på vad jag vill. Men just nu vill jag bara leva. Ta alla risker jag inte får några större konsekvenser av. Kanske får en utskällning av mamma? Kanske får ett rykte i stan? Men som om att jag inte får det annars också. Jag vill inte fega ur. För vad vinner jag på det? Jag vill bygga upp en rolig ungdom som jag kommer kunna berätta om för mina barn när dem är i min ålder. Blicka tillbaka och skratta åt allt sjukt jag gjort. Det kommer jag inte kunna göra, iallafall inte på samma sätt, om jag binder mig för evigt. För jag vill inte gå miste om att vakna upp i en kille-jag-söp-snyggs lägenhet och dra på mig klänningen från gårdagen, dra handen genom håret, ta dom alldeles för höga skorna i handen och gå längs gatorna i morgondimman hemåt. Jag vill hinna vad med om allt innan jag binder mig.
Jag vill binda mig när jag inte längre känner frestelsen till andra. Till galenskap.
Ska jag säga nej till allt det där, så ska den personen vara speciell. En jag knappt vågar drömma om. Jag vill bli kär igen, även om 1,5 år långt förhållande satt upp en hel del krav på ny partner så vill jag finna känslan av kärlek igen. Så himla gärna. Jag har svårt för att bli kär. Men when the time is right..
Postat av: elin

pratar du om att fredrik vill ha tillbaka dig??

2011-07-27 | 10:00:10
Postat av: Anonym

inte för att var så.. men sara du tror du är äldre än vad du är. beteendet du prata om är normalt för kanske en 18 åring, inte en liten tjej på 15 år. njut av din ålder, för dom kommer aldrig vara 15 igen. du har tid att bette dig som en 18åring när du är just 18år. varje ålder har sin charm.

2011-07-27 | 23:16:02
Postat av: Anonym

håller med ovanstående kommentar. Du har gjort lika mycket i ditt liv som en 20 åring. Slow down, girl.

2011-07-28 | 21:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: