Is everybody going crazy? Is anybody gonna save me?

Tack för du alltid finns där. Tack för alla råd. Tack för att du är världens bästa storebror, till förmodligen den värsta lillasystern. Tack för du aldrig låter mig möta mina problem själv. Tack för att du är ärlig. Tack för att du aldrig ger upp. Jag hade inte varit den jag är idag, utan dig. Aldrig varit lika stark, utan all din hjälp. Jag har, i alla mina femton år, alltid följt dina fotspår. Ibland med vilje, för jag vill bli den kvinnliga du. Den helt fantastiska du. Och ibland har det bara blivit så. Att jag tagit samma spår till framtiden.
Det känns säkert, det känns tryggt att ha dig vid min sida. Dag och natt. Att jag kan ringa dig även om jag egentligen vill hålla allt för mig själv. Men det är en reflex, att jag tar upp mobilen och knappar in ditt mobilnummer så fort det känns som att världen ska rasa, gå sönder mitt framför ögonen på mig. Men det är då du tar på dig superman dräkten och räddar mig. Från alla faror i världen.
Jag kommer aldrig kunna gottgöra dig, men jag ska göra mitt bästa. Att vara där, så som du alltid är där för mig. Det lovar jag dig. Jag älskar dig, till månen och tillbaka. Tusen gånger om. Min skyddsängel.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: