ÄVEN DE STARKA FÅR VARA SVAGA.

Tycker det är så synd att det är slut mellan Blondinbella och Nils.. De var så perfekta.
Självklart tänker jag på mitt egna förhållande när jag ser sådant. Tanken av att behöva leva ensam gör mig tårögd, tanken av att behöva komma över Fredrik. Att ens behöva tänka såhär, vilket jag inte vet om jag behöver men jag tror alla som har ett förhållande faktiskt tänker såhär någon gång. Jag har levt med Fredrik i ca ett år nu, vi har varit ett par i 11 månader. Och ju längre det pågår ju svårare blir det att ta farväl, antar jag.
Jag förstår inte hur man ska kunna lägga något så bra efter sig, och bara gå vidare. Jag förstår bara inte.. Jag har försökt hjälpa mina vänner när något sånt hänt och sagt att de ska få vara ledsna, de får tycka att livet är skit, de får känna sig hopplösa, de kommer gråta floder och de kommer vara allmänt nedstämda. Jag tycker man ska få vara ledsen, det tycker jag. Men man måste också se det från den ¨ljusa sidan¨, man har delat något med en person som stärkt en, funnits där och stöttat en och talat om för en hur vacker man är, hur lycklig man gör dem, hur underbara vi är. De orden ska ni inte glömma, aldrig någonsin!
Mitt egna förhållande har inte alltid varit på topp. Vi har varit nära slutet två gånger. Sist var för bara en månad sen, och jag kan inte säga att jag är på topp av allt bråk vi haft, men vi bygger upp det som vi förstört, med hjälp av varandra. Man är två i ett förhållande, man delar ansvar och båda behöver visa respekt&kärlek.
Man behöver varandra för att ta sig igenom bråk med vänner, perioder där skolan går dåligt, när man bara känner sig så himla misslyckad och när man sist men inte minst känner sig ensam.. Då är en varm och välkomnande famn det bästa du kan lägga dig i och få höra att allt kommer ordna sig, du är bra som du är, du har inte gjort något fel, du är så vacker, du är min osv.. Man behöver höra det.
Orrh, tanken av att Fredrik och jag kanske kommer tröttna på varandra och gå vidare med andra får mig att bli tom i huvudet, känna en konstig smärta på något sätt. För mig är Fredrik den ända jag kan se mig själv vara med. Där finns ingen annan. Bara bara bara han..
Glöm aldrig att vänner och familj är din högra hand. De är de du kommer ta hjälp av, så glöm aldrig dem även om du har det skit bra i ditt förhållande. Du kommer alltid behöva dem.
Postat av: Matilda

Du tar orden ur munnen på en! Precis så känner jag med :O Sjukt fint skrivit!

2010-10-23 | 16:14:07
URL: http://matildasphotos.blogg.se/
Postat av: Vanessa Jensen

Jg har varit i ett förhållande på nästan två år. Och sättet det tog slut på var hårt & jag mådde mer skit under tiden jag visste det var skit mellan oss då vi var tillsammans än när det tog slut. Visst mådde jag dåligt när det tog slut, men man får tänka att han inte är din sista. Så fick jag tänka & det är sant. tilllet ville jag bara vara med honom...men saken är det att det bara är en vana till slut & sådant svider, men det är sant. Ni är himla söta ihop & jag hoppas det håller ett bra tag mellan er, men glöm inte att du är så söt sara, att du kan få andra killa också, du ska kunna ha roligt med andra killar också. Han är inte din enda ifall det skulle ta slut, du har det viktigaste: dina vänner & familj. Det är dom som finns där HELA tiden, iallafall familjen. Varför jag skriver detta är för dessa tankar hade jag VARJE dag när jag var tillsammans med mitt ex. Och allt löser sig till slut. Jag skriver detta med erfarenhet också. lev livet Sara, du är ung & vacker. :)

2010-10-23 | 16:36:19
URL: http://nessanj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: