Svar på kommentar

- söt du är! kan du inte visa vad du använder för smink ? snääällla! :)


självklart kan jag det! men jag börjar med hur jag gör, kameran är död&bild kommer senare!
jag börjar med att skriva vad jag använder, imorgon kan ni/du få en bild på det.
Jag börjar iallafall med att applicera foundation på huvudet då såklart, med pensel! Annars blir det lätt så ojämt.
Ibland tar jag puder, väldigt sällan, men det händer att jag även tar det också! Då tar jag en vanlig puderborste, och tar ytterst lite puder på borsten och tar väldigt försiktigt & i runda rörelser.(fick tips av en sminksak att man skulle göra så.) Sedan tar jag på rouge, med rougeborste såklart. Jag drar rougen upp vid kindbenet, och fortsätter även en liten bit längre upp. Jag har väldigt höga kind ben har jag fått höra, så det är lätt att applicera det bra!
När jag är klar med själva ¨grunden¨ så börjar jag med mascaran.
Jag använder en ögonfransböjare till och börja med, står i ca 15 sekunder var på varje öga och böjer. Efter det börjar jag med att ta på den, jag använder mellan 1-3 olika mascaror. Men när jag vill se mer naturlig ut, använder jag bara en. Man ska vara noga med att inte göra det för klumpigt, för det ser bara ofräsht ut.
Detta tar mig 15-20 minuter, och det är vardagssmink! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: