Kan man ändra sig?

- På frågestunden fick jag en fråga om vem som är min förebild? Jag svarade att jag lever upp till 'ingen', jag tar varje dag som den kommer. Men.
Min bror är min förebild, Martin. Finns ingen jag älskar mer än honom. Ärligt. Han och jag har gått igenom allt tillsammans, svek,glädje,sorg, skilsmässor/a,en hel del skratt, en hel del hemska minnen, en hel del livsförändrade ögonblick.. You name it, vi har gått igenom det. Han är sig själv rakt igenom, han står verkligen för vem han är. Han gör fel, han gör misstag, men vem f'n gör inte det? - Han vågar stå för sina åsikter, han vågar verkligen det. Han är en otroligt snäll människa, en snäll,rolig, super söt kille. Vi är syskon, vi har bråkat, men det har aldrig förändrat vår relation. Än idag går vi till varandra och ber varandra om råd, jag tror han är den personen som känner mig bäst, bättre än vad någon annan gör. Händer det något, så får han reda på det. Undrar jag över något, så är det Honom jag frågar. Jag kan skriva hur mycket som helst. Men läs hans blogg, hur hans liv varit. Dit kommer ni här, inlägget heter 'Jag som person'. Ett stycke därifrån;
När jag var fyra fick jag mitt första syskon, Philip. Älskar honom något så oerhört mycket. Kunde egentligen inte fått en bättre bror när jag tänker efter. Jag har gjort så mycket skit mot honom så det är sjukt egentligen. Jag har lurat honom att sätta handen på glaset mot spisen i köket när han var liten. "Det är inte alls varmt, sätt nu handen där!" Hans hand var inlindad i bandage och plastpåse i någon vecka eller månad därefter. Whoops... Sen så bråkade vi en gång och jag sprang efter honom och knuffade ner honom i marken. Han fick nyckelbenet ur led. Whoops... Vi har gjort så jävla mycket hyss så det är sjukt egentligen. Tror inte ens morsan vet hälften om allt vi gjort. 
När jag var på väg att bli sex år fick jag min lillasyster, mammas efterlängtade Sara. Om ni inte minns om vad jag skrev i början så trodde mamma att
jag skulle bli Sara. 6 år senare fick hon Sara. Världens bästa syster, älskar dig Sara, även fast du nog aldrig kommer läsa detta. Dig har jag gjort så jävla mycket skit mot, jag har skrämt dig, jag har jävlats med dig, du har jävlats med mig, du fick en ny storasyster och jag tog bort henne, fast ni pratar fortfarande, och du frågar mig om saker och sånt en hel del.

Jag tycker ni ska läsa det, väldigt känslomässigt, eller för mig iallafall, kan bero på att han är min bror.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: